Historia del cine

HISTÒRIA DEL CINEMA

  • 600

    Ombres de Java (Indonèsia)

    Ombres de Java (Indonèsia)
    És un tipus de teatre de titelles basat en un joc de llums i ombres, utilitzant figures artesanals.
    Ús de personatges mitològics, herois...
    Les figures són fetes de cuir, amb extremitats articulades i sostingudes amb canyes.
  • Period: 608 to

    HISTÒRIA DEL CINEMA

  • 1500

    Cambra fosca s.XVI

    Cambra fosca s.XVI
    És un instrument òptic capaç d'obtenir la projecció plana d'una imatge sobre la seva superfície
    interior. Es projecta a l'interior d'una cambra o caixa a través d'un forat molt petit per on passa la
    llum invertint la imatge. Antecedent de la fotografia. Aristòtil (filòsof de l'Antiga Grècia) ja va
    escriure sobre el funcionament de la cambra fosca. Al segle XVI es construiren cambres
    fosques portàtils amb lents per a millorar la definició.
  • Llanterna màgica s.XVII

    Llanterna màgica s.XVII
    S'utilitza el mateix concepte que amb la cambra fosca però al revés. L'aparell consistia en un
    espai fosc on hi havia les lents i unes làmines de vidre pintades. Al darrere s'hi posava una llum
    d'oli, que il·luminava i projectava la imatge.
  • Fantasmagories s.XVIII

    Fantasmagories s.XVIII
    És una variant de la llanterna màgica que mostrava figures fantasmagòriq
  • Muybridge 1870

    Muybridge 1870
    Va ser un dels pioners de la cronofotografia. El 1872 va fer les primeres fotografies del cavall en
    moviment, però no va assolir bons resultats ja que la tècnica del col·loidó humit i l’obturador
    manual no permetien un temps d’exposició suficientment ràpid per a captar la imatge en
    moviment. No va ser fins el 1873 quan va reprendre els experiments i va obtenir bons resultats
    gràcies a crear un obturador mecànic que s’obria i es tancava a més velocitat.
  • Fusell fotogràfic de Marey

    Fusell fotogràfic de Marey
    Va ser inventat el 1882 per Marey. Va ser el primer aparell en captar imatges en moviment en
    una mateixa placa fotogràfica utilitzant un obturador mecànic. Feia fins a 12 imatges per segon
  • THOMAS ALVA EDISON 1990

    THOMAS ALVA EDISON 1990
    L'inventor nord-americà Thomas Alba Edison (1847-1931) patenta la banda de cel·luloide
    perforada de 35 mm (1893). És l’ inventor del kinematògraf, aparell de gravació. Ell mateix
    produirà films en el seu estudi. Inventa l'aparell de visionat individual KINETOSKOPI (1889)
    Caixa amb bobina de cinta perforada de visionat individual. Edison no vol projectar
    públicament, no creu en el futur de l'invent.
  • PROJECCIÓ PÚBLICA DE PEL·LÍCULES 1990

    PROJECCIÓ PÚBLICA DE PEL·LÍCULES 1990
    Es fan les primeres projeccions
    públiques dels Lumière:
    La primera gravació i projecció:
    La sortie des ouvriers des usines Lumière à Lyon
    Monplaisir (la sortida dels obres de la fabrica)
  • PROJECCIÓ PÚBLICA DE PEL·LÍCULES

    PROJECCIÓ PÚBLICA DE PEL·LÍCULES
    Els germans Lumièré, Louis i Auguste, propietaris d'una indústria de material fotogràfic, patenten el CINEMATÒGRAF (1895) la càmera-projector amb cinta de 35 mm perforada. El mateix any 1895 es fan les primeres projeccions públiques.
  • DIORAMA i PANORAMA

    DIORAMA i PANORAMA
    Si ens situem en el segle XIX, època en què no existia el cinema ni tan sols la fotografia, un dels pocs espectacles dels que es podia gaudir era el teatre en les seves diverses manifestacions. No obstant això hi va haver una atracció molt en voga en aquells anys que es va denominar Diorama; però comencem pel principi. El precursor del Diorama va ser el Panorama, del grec visió global, la idea sembla que la va donar a conèixer en 1781, Philippe Jacques de Loutherbour a Londres
  • CINEMA SONOR

    CINEMA SONOR
    Utilitzava el sistema vitaphone, que consistia en gravar el so i la imatge per separat i reproduïr-los sincronitzadament. Es va deixar de fer servir perquè era complicat de gravar, era costós i tenia certs impediments tècnics,com que s’havien de gravar en espais tancats per a aconseguir un so correcte iaixò limitava molt el tipus de cinema que es podia fer.
    Posteriorment, la Fox patenta un sistema per a gravar el so sobre el film.
  • INFLUÈNCIA DE LA TV

    INFLUÈNCIA DE LA TV
    Davant de la influència de la televisió, es busquen nous procediments per a impactar el públic, com el cinerama (projecció múltiple, 3 projectors sobre una pantalla còncava), el cinemascope (sistema que utilitza un objectiu que permet comprimir la gravació per després descomprimir-la al projectar-la), entre altres.
  • CAP A LA TRIDIMENSIONALITA

    CAP A LA TRIDIMENSIONALITA
    IMAX 3D: Gravacions amb alta resolució i gran format. Pel·lícula de 70mm, molt més gran de l’habitual de 35mm. Per a l’efecte 3D es fan servir dues càmeres que imiten els dos ulls de la visió humana. OMNIMAX: amb sensacions, gravació amb un objectiu ull de peix Realitat Virtual: la visió individualitzada a través d’ulleres o casc de realitat virtual, que permet que la persona es vegi inmersa en la imatge. Permet determinar i modificar la posició en l’espai mitjançant sensors.