-
1122 BCE
ÁBACO
O ábaco é o sistema de conta máis antigo da historia. Remontase ao S.IX a.C.
Máis tarde inventaríase o ábaco portatil.
Este valeu para controlar moitos negocios na antigüedade e deixou de usarse ca invención da numeración decimal na Idade Media -
MECANISMOS DE ENGRENAXES
Leonardo Da Vinci tivo a idea dunha calculadora mecánica, pero Blaise Pascal construíuna en 1642 como a "pascalina". Era compacta e tiña oito rodas dentadas para facer cálculos decimais. As calculadoras mecánicas como a pascalina foron substituídas por calculadoras electrónicas nos anos 70. -
PRIMEIRA TARXETA PERFORADA
Foi inventado polo francés Josep-Marie Jacquard. Este dispositivo, que aínda se utiliza hoxe en día controlase mediante tarxetas perforadas que se organizan estratéxicamente para crear deseños de texido específicos. -
MAQUINA ANALÍTICA DE BABBAGE
Charles Babbage, matemático e inventor inglés, deseñou a "Máquina Analítica". Esta máquina mecánica creouse para realizar operacións matemáticas e resolver problemas usando tarxetas perforadas, memoria e unidades de control e cálculo. Ada Lovelace, en 1843, sugeriu adaptar as tarxetas perforadas para realizar operacións, sendo considerada por algúns como a primeira programadora. -
ENIAC (1ªX)
A primeira computadora dixital electrónica da historia foi unha máquina experimental construída na Universidade de Pensilvania, EE.UU, por un equipo liderado por John W. Mauchly e J. Presper Eckert. Era grande, utilizaba tubos de vacío e podía realizar cinco mil sumas por segundo. -
AS CALCULADORES DE RELÉS: MARK I
A calculadora mecánica automatizada Mark I, construiuse na universidade de Hardvard. Eta empregaba distintos mecanismos como relés e elementos mecánicos, para poder sumar ou restar 23 díxitos, máis rapido do que Babbage imaxinaba. Contiña máis de 7.600 pezas e medía 15 metros de largo e 2.4 de alto -
EDVAC (1ªX)
Von Neumann propuxo o sistema binario nas computadoras e a compilación interna de instrucións e datos en 1945. Mauchly e Eckert construíron o EDVAC en 1951, a primeira computadora electrónica comercial de procesamento de datos. -
UNIVAC (1ªX)
Primeiro ordenador vendido a gran escala programado con arredor de 6.000 interruptores e cintas metálicas de 1/2 polgada de ancho e 400 metros de lonxitude, venderonse 46 unidades do UNIVAC Modelo I acompañadas dun dispositivo impresor chamado UNIPRINTER que consumía 14.000 vatios. -
Intelixencia artifial (IA)
A intelixencia artificial (IA) é un campo da informática que se enfoca na creación de sistemas e programas de ordenador que poden realizar tarefas que normalmente requiren intelixencia humana, como o aprendizaxe e a toma de decisións. -
PROCESO DE DATOS CON TARXETAS PERFORADAS: HOLLERITH
-
O COMPUTADOR IBM 1401 (2ªX)
Foi construída con transistores e tarxetas perforadas. É unha computadora de propósito xeral coa maior venda na historia. Tía unha memoria de núcleo magnético de 4.000 caracteres (ampliada a 16.000). -
A IBM 360 (3ªX)
Usaba circuítos integrados, procesaba arquivos, podía realizar análises numéricos como administración. Podían usar máis de un programa simultaneamente. -
INTERNET
A internet comeza con ARPANET en 1969, crece co protocolo TCP/IP en 1983 e a World Wide Web (www)en 1989. En 2004, aparece a web 2.0 co enfoque en servizos e redes sociais. -
INTEL 4004 (4ªX)
A cuarta xeración de computadoras destaca polo microprocesador, que integra compoñentes nun só chip. Isto reduce o custo dos equipos e mellora a velocidade. O primeiro microprocesador, Intel 4004 (1971), revolucionou a pesar da súa capacidade limitada. -
COMPUTADORAS PERSOAIS IBM - PC - (4ªX)
Grazas a estes microprocesadores consegiu construirse as primeiras computadoras persoais IBM no ano 81 -
QUINTA - SEXTA XERACIÓN
Nesta etapa, as aplicacións informáticas requiren máis potencia e capacidade de almacenamento. Destácase a simplificación e miniaturización das computadoras, así como a transición cara procesadores paralelos. Intel e AMD dominan a fabricación de microprocesadores. Ademais, menciónanse innovacións do século XXI, como a adopción de monitores LCD, LED e OLED, a memoria flash, a tecnoloxía Wi-Fi e dispositivos con capacidades informáticas. -
Smartphone
Un smartphone é un dispositivo móbil que combina funcións de chamadas, acceso á Internet, aplicacións e cámaras nun único dispositivo. Son esenciais na vida cotiá para a comunicación e a productividade. -
O internet das cousas ( IoT).
Fálase dunha rede colectiva de dispositivos conectados e da tecnoloxía que facilita a comunicación entre os dispositivos e a nube, así como entre os propios dispositivos. -
O ORDENADOR CUÁNTICO
Un ordenador cúantico emprega qubits, que poden estar en múltiples estados simultaneamente debido á superposición e o entrelazamento cúantico. Isto ofrece un gran potencial en áreas como criptografía, simulación, optimización e resolución de problemas complexos, aínda que enfronta desafíos como a corrección de erros e está en constante desenvolvemento. -
BIG DATA
Big data es el análisis de grandes volúmenes de datos para obtener insights y tomar decisiones informadas. Implica 3Vs: volumen, velocidad y variedad, y se utiliza en diversas industrias para descubrir patrones y tendencias significativas. -
Smartwatch
Un smartwatch, ou reloxo intelixente, é un dispositivo de pulsera que combina as funcións dun reloxo tradicional con características electrónicas avanzadas. Proporciona notificacións, seguimento da actividade, aplicacións, personalización e conectividade con teléfonos intelixentes, ademais de asistentes virtuais, e é versátil para diversas tarefas.